De eerste vermoeiende, maar indrukwekkende dag: - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Liesbeth&Jan Griet&Jolein - WaarBenJij.nu De eerste vermoeiende, maar indrukwekkende dag: - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Liesbeth&Jan Griet&Jolein - WaarBenJij.nu

De eerste vermoeiende, maar indrukwekkende dag:

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth&Jan

31 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Botswana

Het vertrek in Brussel was wel relax, maar aangezien onze vlucht vertraging had moesten we als zotten door Heathrow spurten! Na een 11 uur durende kapotmakende vlucht (vooral voor Jolein, want de rest zat te snurken of waren al een film aan het kijken aka Jan) kwamen we rond 7u 's morgens aan in Johannesburg. Daar wilden een paar lokale mannen ons al goed afzetten door de valiezen over te nemen, maar aangezien Griet op haar geld zit, is dat niet gelukt. :-) Rond de middag hebben we onze wiebelige vlucht genomen naar Hoedspruit. Toch veilig geland, stapten we uit en viel de warmte op ons. Wel 35 graden was het. Het eerste dier dat ons opwachtte aan de luchthaven was een aap samen met onze taxichauffeur. Na een wel heel hobbelige weg zijn we aangekomen op ons kamp! En wat een lodge!!! Zalig, bekijk de foto's zeker! In totaal zijn we met 6 chicks en Jan. Na een korte pauze met gin tonic moesten we direct op ons paard klimmen. Onze ranger Rusty komt uit Zimbabwe en is zeer relax! Midden in het krugerpark stond er een jeep met gin en hapjes op ons te wachten. Iedereen is gematcht aan zijn persoonlijk paard. Griet heeft een hippe witte ruin, die veel pipi doet, Liesbeth haar lelijke Apalousa noemt Joe, jan zijn paard lijkt op warhorse en Jolein heeft een vosse merrie (vrouwmens). Ieder naar zijn persoonlijkheid (haha). Tijdens onze eerste safari zagen we al vier giraffen en wat antilopen. Nu zijn we aan het genieten van een kampvuur (veel te warm trouwens!!) en zullen we zo meteen onze beentjes aan een prachtige tafel schuiven! De honden (5!!!) houden ons gezelschap en de hond genaamd OLGA heeft de luidste stem... Toeval?
Tot morgen voor een hopelijk even avontuurlijk verhaal!

Groetjes het safariteam

• 31 Oktober 2015 - 21:06

Rubby:

Leuk om te lezen. Jolein, fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Zo typisch de dingen die ik hier over u lees :D! Veel plezier!!!
    Ps: ik heb uw plant gister water gegeven ;)

• 31 Oktober 2015 - 21:33

Miet Konings Melotte:

Heel fijn om dit te lezen en naar de foto's te kijken .ze komen wel niet allemaal door ,maar ik heb u al in de stoel zien zitten en ook die met de giraf. Hier alles ok geniet maar van alles. Jan uw mannetje staan met zoveel vrouwelijk gezelschap !!!groetjes en kus van Guido en mij.

• 01 November 2015 - 08:19

Silke:

Echt leuk dat we hier kunnen volgen , geniet er nog van !!

• 01 November 2015 - 08:45

Petra:

Wat geweldig. Wij vonden Portugal al een mooie paardrij vakantie maar dat was niets in vergelijking met jullie vakantie. Geniet ervan! Gr. Petra

• 01 November 2015 - 08:57

Nicole:

Super dat we jullie kunnen volgen... geniet ervan en nog veel plezier saampjes !!!

• 01 November 2015 - 09:09

Olga Massot:

Relax !!!
    Moment om alle daagse beslommeringen te vergeten en even tot jezelf te komen.
    Geniet van de mooie natuur.

• 01 November 2015 - 13:15

Ellen Smets:

Het zal jullie daar zo te zien niet tegenvallen ;) Geniet er allemaal ten volle van! X