Dag twee - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Liesbeth&Jan Griet&Jolein - WaarBenJij.nu Dag twee - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Liesbeth&Jan Griet&Jolein - WaarBenJij.nu

Dag twee

Door: Het safariteam

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth&Jan

01 November 2015 | Zuid-Afrika, Botswana

Na de avondrit dronken we een lekker aperitief bij het haardvuur. Het avondeten aan de mooie en gezellige tafel was lekker en de Zuid-Afrikaanse wijn was heerlijk. Na het diner hebben we nog laat met Suzy en Philippe van de wijn genoten en diepgaande gesprekken gevoerd. Gelukkig was het in de lodges ondertussen een beetje afgekoeld. Onder de klamboe was het een zalige maar zeer korte nacht, want om half zes (thuis 4.30!!!) werden we gewekt. Na een klein ontbijtje vertrokken we voor de tweede rit. Na een kwartiertje, terwijl we door de bedding van de rivier wandelden, ontdekte onze gids een kudde buffels. We waren rustig de koeien aan het fotograferen, toen plots Mc Gregor, het paard van Liesbeth, van de geluiden in het riet schrok. Even werd het spannend: we moesten rustig afdruipen met de backup-gids. Gelukkig bleven de buffels toch rustig en konden we verder op pad. Verderop ontdekten we een wurgslang, een echte python, van minstens 3 meter lang. Na een drieënhalf uur durende tocht was het tijd om terug te keren naar het kamp. Bij een temperatuur van 30 graden was het zalig een doucheke te nemen en in het zwembad te springen. Na de lekkere brunch met springboksatés en heerlijke salades mochten we genieten van siësta;-) Teatime om half vier en om vier uur terug te paard op zoek naar de nijlpaarden. Onderweg ontmoeten we een giraf en springbokken. Toen we het meer naderden zagen we eerst een Afrikaanse visarend. Vier nijlpaarden lagen te genieten in het water onder het toeziend oog van een krokodil! Na een korte galop en een fijn sprongetje kwamen we bij de jeep om bij een biertje en een gintonic te genieten van de mooie zonsondergang...

Groetjes, het safariteam

• 01 November 2015 - 22:40

Melanie:

Geweldig om dit allemaal te lezen. Wel grappig om eerst de springbokken op een stokje te zien en daarna in levende lijve! Haha :D

• 02 November 2015 - 13:04

Guido En Miet:

Toch een beetje beangstigend dat jullie zitten op.... en zelf voedsel zijn.... voor die wilde dieren .
    Heel voorzichtig zijn en met volle teugen en teugels genieten
    Spijtig dat de foto's niet doorkomen. hou maar vol. kus pake en make

• 02 November 2015 - 20:20

Mich:

tja .. was vergeten te zeggen dat vroeg opstaan er ook bij hoort !! moeilijk hé