Derde dag, afzien dag! - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Liesbeth&Jan Griet&Jolein - WaarBenJij.nu Derde dag, afzien dag! - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Liesbeth&Jan Griet&Jolein - WaarBenJij.nu

Derde dag, afzien dag!

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth&Jan

02 November 2015 | Zuid-Afrika, Botswana

Deze morgen weer gewekt om 5u30. Anders dan de voorgaande dagen ging het opstaan iets beter. Waarschijnlijk heeft het minder alcohol drinken daar iets mee te maken. Al heeft Philippe, de man des lodge, toch nog vele verhalen verteld over het leven in Zuid-Afrika. Ook heeft Gerty, zijn vrouw ons vergezeld. Zij was pas terug gekomen van een dressuurwedstrijd, 4u verder op. Deze morgen hebben we weer een rit gemaakt in de buurt van onze lodge. Het was een loodzware rit, vooral door de broeihete zon. Al was onze bakkende rit toch niet voor niks geweest. Al snel zagen we een giraf en baby. Een prachtig zicht onder de ochtendzon. Een beetje erna kwamen we een kudde buffels tegen; slapend in het zand van de rivierbedding. Hun ochtendslaap werd gewekt door 7 paarden en ruiters. Een spannend moment brak aan toen ze opsprongen, maar al snel was het gevaar geweken wanneer ze de hitte voelden. Opgewonden was onze gids toen hij een luipaard en baby zag. Prachtige dieren, al zeggen we het zelf. Even erna zagen we een nijlpaard baden in zijne privépool. Hij was naar het schijnt uitgestoten van de groep waardoor hij daar toch even de man moest spelen. Helaas konden we door zijn mannelijk ego niet korter komen. Blij waren we toen we onze hut naderden. We snakten toch wel naar een fris pintje en/of een gin tonic. Na een lekkere lunch hebben we geslapen en gebaden in en naast het zwembad. Tegen de avond zijn we in de safari jeep gesprongen en hebben we een authentieke safari gedaan. Olifanten hebben we helaas nog niet gezien, maar aangezien we zoeken naar de big 5 mogen we niet alles in 1 dag zien. Elke dag moet een avontuur blijven. Dit maakt het toch wel spannend. Ook al staan de gidsen in contact met elkaar en weten ze toch waar de big five verscholen zit. Tijdens onze jeep safari hebben we een mannelijke giraf gezien en een neushoorn. Maar het meest indrukwekkende dat we hebben gezien was een panter, genaamd Jan. Hij zat ik ene keer in de boom. Onze groep was in extase, al waren de wenkbrauwen van onze gids toch wat omhoog getrokken. Na de luide uitroep van Jolein in de jeep: Let's take a selfie, staand in de jeep met een buffel voor ons die spontaan begon te schreeuwen op de mooie stem van Jolein was de gids toch wel in angry modus. Na een tijdje heeft hij ons toch wel weten te appreciëren en heeft hij zijn best gedaan om toch te lachen met een grapje van de Belgen. Zittend aan het haardvuur sluiten we onze mooie dag af.

Groetjes het safariteam

• 03 November 2015 - 07:00

Petra:

Wat fijn dat we mogen meegenieten van jullie mooie reis! Het moet daar fantastisch zijn. Gr.

• 03 November 2015 - 07:23

Olga:

Jolein, wees toch maar voorzichtig. Haal de dieren niet uit hun evenwicht.
    Mooie plaatjes for ever op jullie netvlies.