Overnachting onder de sterrenhemel - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Liesbeth&Jan Griet&Jolein - WaarBenJij.nu Overnachting onder de sterrenhemel - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Liesbeth&Jan Griet&Jolein - WaarBenJij.nu

Overnachting onder de sterrenhemel

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth&Jan

04 November 2015 | Zuid-Afrika, Botswana

Na een lekkere lunch en een siësta aan het zwembad pakten we onze koffers om verder te trekken. Drie medewerkers reden met koffers, matrassen en ons avondeten (en dat van de paarden voor ons om het nachtkamp voor te bereiden. Tijdens onze rit maakten we korte bezoekje aan een nijlpaard. Rusty, de gids, was een leeuw op het spoor, maar helaas hebben we hem niet gevonden. In het park zit maar één mannelijke leeuw. Er leven ook twee vrouwtjes maar zij hebben in de laatste weken allebei welpen geworpen, dus zij zijn te agressief op dit moment. Bovendien verstoppen zij zich met hun welpen in een hol. Rusty vertelde dat de buffels één leeuwin met haar welpen verstoord hadden en de leeuwin was ervandoor gegaan. De trackers hebben geen idee waar ze zich verscholen heeft.
Het nachtkamp bestond uit een kampvuur met stoelen errond, een gedekte tafel, een afdak met matrassen en rugzakken. Toen we aankwamen namen de medewerkers onze paarden over en maakten hen vast aan de touwen rond het kamp met een grote berg hooi en krachtvoeder. Samen met Rusty klommen we over de rotsen naar het hoogste punt. Bovenop de rots genoten we met een drankje in de hand van de mooie zonsondergang. Na het aperitief bakte Rusty superlekkere steaks op kolen van het kampvuur. Na de avondbabbel kropen we in onze slaapzakken voor weerom een zeer korte nacht.

• 04 November 2015 - 13:18

Guido En Miet:

Wij hebben juist met Liesbeth en Jan gefacetimed. het was heel fijn om ze te zien en horen . Wij hebben ook een beetje kunnen zien , hoe mooi het daar is en hoe fijn jullie het hebben. geniet nog van uw verdere uitstappen , wij genieten mee dankzij uw verslagen. tot morgen.

• 04 November 2015 - 23:19

Vero:

Hallo allemaal,
    Het is fijn te kunnen lezen wat jullie allemaal zien en meemaken. Het lijkt mij een heel leuke en vermoeiende vakantie... Geweldig. Ik hoop dat jullie binnenkort de leeuwen en olifanten zullen zien